Indavideó

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Jó nekünk!

Miért kell az életünket mindig újra írni?

Friss topikok

  • teknős: @blah: Bizonyítékod is van rá, vagy csak óvodás szintű a vitakultúrád? (2013.04.09. 13:49) Politikai erőszak Magyarországon!?
  • sazoland: @mokevar: Időnként a korom ellenére naivnak tűnök. Talán az is vagyok. De még hiszek abban, hogy v... (2013.04.08. 21:31) Ha én lennék a miniszterelnök...!
  • sazoland: Ezek a rohadt közvetítők szegény bankárokat ilyen dologra kényszerítették és ezt is megetették az ... (2011.12.23. 20:53) Végre megvan a bűnös!!!
  • sazoland: Úgy találnak ki adót, hogy azt sem tudják mit akarnak. Nincs megfogalmazva, mi az egészségtelen. A... (2011.06.29. 22:02) Hamburgeradó? Chipsadó? Vagy mi?
  • sazoland: Gyalázat! Amennyit a demokrácia ellen ebben az egy évben bűnöztek, eddig csak a Rákosi féle banda ... (2011.05.27. 22:46) Töröljük a Kádárkorszakot!

Linkblog

2011.12.30. 10:11 sazoland

Ugyan kérem! Kinek kell itt hitel?

Előre leszögezném: én egy közgazdaságilag és politikailag egyaránt képzetlen, buta ember vagyok. Egy egyszerű állampolgár, aki mit sem ért a világ folyásából, csak néz egyszerű arcával és rácsodálkozik mindenre, mert nem tudja miért forog a föld. Nem tudok nagyban gondolkodni, ezért bizonyára nem lennék jó országvezető.

Amikor vásárolni megyek, mindig megkeresem a számomra legjobb megoldást. A legjobb terméket, vagy a legjobb szolgáltatást a legjobb áron. Ez így természetes. de ha valami csak egy helyen kapható, akkor kénytelen vagyok megbékélni a kínálattal és annak árával.

Volt az életemben már olyan helyzet, hogy nem kellett hitel, de én mégis vettem fel. Ilyenkor elmentem az összes bankhoz és alkudoztam, kerestem a számomra legjobb megoldást. Volt olyan, hogy kellett a hitel. Ekkor már szűkebbek voltak a lehetőségeim. Ebből válogattam és kiválasztottam a legkevesebb feltételt rám kényszerítő bankot. Nagy különbségek nem voltak. Mondhattam volna, hogy "nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát!", de akkor még most sem vettem volna meg azt amit a hitelből szerettem volna.

Na ezt nem értem a kormányunkban. Teljes mellszélességgel kiáll az érdekeink mellett. Ezt köszönjük. Csak azt nem értem, hogy ha ennyire fontosak a mi érdekeink, miért nem kérdezik meg, hogy mik azok? Mert az biztosan nem érdekem, hogy a devizahitelemet minden hónapban tízezrekkel drágábban törlesszem, mint amennyiért egyébként lehetne. Az biztos, nem érdekem, hogy az üzemanyagokat minden tankolásnál többszáz forinttal többé kapjam, mint amennyiért lehetne. Az biztos, nem érdekem, hogy a üzemanyagok ilyen mértékű drágulása miatt mindent drágábban kapjak. Az biztos, nem érdekem, hogy az önkormányzatok az árfolyamveszteség miatt menjenek csődbe. És még sorolhatnám mennyi minden nem érdekem, ami a devizánk árfolyamának csökkenéséhez fűződik. Amikor bejelentették az IMF-fel történő hiteltárgyalások megkezdését a forint azonnal erősödni kezdett. Amikor a küldöttség hazament azonnal megfordult a tendencia. A svájci frank december 7.-én 240,- Ft alatt is járt. Ma ez 256,- Ft. Ez néhány nap alatt közel 7%. Az Euro 7.-én 299,- Ft alatt is volt. Ma ez 311,- Ft. A csökkenés 4%. Ez óriási veszteséget okoz magánembernek, cégeknek, önkormányzatnak, államnak egyaránt. Sajnos abban a helyzetben vagyunk amikor hitelre van szükségünk. Elfogadható áron csak egy bank ad pénzt. Ez az IMF. A jobb kamathoz szigorúbb feltételek járnak. Lehetne könnyebb feltétel, de az nagyobb költséget jelent. Ilyenünk már van.

Kormányunk, miniszterelnökünk csak a saját kedvére politizál, az ország érdekei a háttérben maradnak. A forint árfolyamának alakulása és annak a következményei nem érdeklik. Egy játéknak, kísérletezésnek az alanyai vagyunk. Ez most már egyértelműen látszik. Pedig az embereken való kísérletezést csak nagyon szigorú szabályok között engedélyezik. Velünk mégis megtehetik.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://atszervezes.blog.hu/api/trackback/id/tr983506439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása