Indavideó

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Jó nekünk!

Miért kell az életünket mindig újra írni?

Friss topikok

  • teknős: @blah: Bizonyítékod is van rá, vagy csak óvodás szintű a vitakultúrád? (2013.04.09. 13:49) Politikai erőszak Magyarországon!?
  • sazoland: @mokevar: Időnként a korom ellenére naivnak tűnök. Talán az is vagyok. De még hiszek abban, hogy v... (2013.04.08. 21:31) Ha én lennék a miniszterelnök...!
  • sazoland: Ezek a rohadt közvetítők szegény bankárokat ilyen dologra kényszerítették és ezt is megetették az ... (2011.12.23. 20:53) Végre megvan a bűnös!!!
  • sazoland: Úgy találnak ki adót, hogy azt sem tudják mit akarnak. Nincs megfogalmazva, mi az egészségtelen. A... (2011.06.29. 22:02) Hamburgeradó? Chipsadó? Vagy mi?
  • sazoland: Gyalázat! Amennyit a demokrácia ellen ebben az egy évben bűnöztek, eddig csak a Rákosi féle banda ... (2011.05.27. 22:46) Töröljük a Kádárkorszakot!

Linkblog

2012.05.24. 10:07 sazoland

Mit ér a magyar, ha nem magyar?

Beszélgetésbe elegyedtem egy nagyon kedves erdélyi magyar cigány fiúval. Büszke öntudattal vette fel a magyar állampolgárságot is. Hosszú évek óta Magyarországon dolgozik, mint építőipari szakmunkás. Nemrég kihozta a kedvesét is. Boldogságukra felesége teherbe esett. Azonnal neki indultak az útjuknak, orvost kerestek. Hamar lehűtötték őket. A felesége még nem magyar állampolgár, így nem jár neki a terhes ellátás. Az egészségpénztárnál azt tanácsolták nekik, hogy keressenek egy vállalkozást, aki visszamenőleg fél évre felveszi dolgozni. Magára véve ennek a törvénytelenségnek minden ódiumát, fél év járulékát pótlólag fizessék be. Ebben az esetben megkaphatja az ellátást, egyébként csak 300 ezer forint befizetés mellet szülhet Magyarországon. Mindemellett, hiába születik itt, hiába magyar apja, anyja, hiába magyar állampolgár az apja, a gyereket a szállíthatóság pillanatában, lehetőleg három nap múlva "haza" kell vinni Romániába, hogy anyakönyvezhessék. Majd ezután folyamodhatnak a kettős állampolgárságért.

Konklúzióként a következőket mondta:

- Ma Magyarországon annyi pénzt tudunk keresni, hogy ne éhezzünk. Ennyit otthon is keresünk. Nem születhet meg itt a gyerekem, nem lehet magyar állampolgár. Amit mi kaptunk kettős állampolgárságot, azt is feldughatják maguknak, csak azért kellettünk, hogy parádézzanak velünk. El kezdem intézni a dolgaimat és szépen hazamegyek. Ezt már másnak is elmondtam. Azt a választ kaptam, hogy hálátlan vagyok. Nem várok hálát és szerintem nem is tartozom senkinek. Végeztem a munkámat és fizetést kaptam érte. Meg kaptam ingyen az állampolgárságot, de amikor gyökeret is verhetnék, azt mondják, vigyem a gyerekemet Romániába, aztán majd visszahozhatom. És ha nem? Nagyon sok barátom van már itt, de mégis hazamegyek, mert itt nem kellek senkinek.

Nem akarok politikai állásfoglalást tenni, sőt a fiú döntését sem szeretném minősíteni. Én csak el szeretném juttatni többekhez ezt a történetet. Hátha van olyan, aki el gondolkodik rajta. 

Szólj hozzá!

Címkék: nem a magyar terhesség magyarság ha állampolgárság haza születés kettős mit ér


A bejegyzés trackback címe:

https://atszervezes.blog.hu/api/trackback/id/tr294543257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása